Χρώματα στα ιατρεία: Μάθετε τη σημασία τους στην ψυχολογία των ασθενών

ώς αισθάνεστε όταν βλέπετε ένα έντονο πορτοκαλί χρώμα ή ένα σκούρο μπλε σε ένα χώρο;

Ποια συναισθήματα σας ξυπνάει το κάθε χρώμα;

Γνωρίζετε, για παράδειγμα, ότι το ανοιχτό πράσινο έχει συνδεθεί με την ηρεμία και τη γαλήνη. Εν αντιθέσει, το έντονο κόκκινο διεγείρει τις αισθήσεις προκαλώντας έντονα συναισθήματα και εγρήγορση. Αρκετές φορές μάλιστα, αποφεύγεται η χρήση του κόκκινου χρώματος για να αποφευχθεί ένταση και θυμός.

Ας δούμε αναλυτικά όμως τη συσχέτιση χρωμάτων και ψυχολογίας ασθενών, ιδιαίτερα στα ιατρεία.

Πως επηρεάζουν τα χρώματα τη διάθεσή μας

Η θεωρία της χρωματικής ψυχολογίας αναφέρεται στην επιρροή των χρωμάτων σε σχέση με την ανθρώπινη συμπεριφορά. Τα χρώματα μπορούν να καθορίσουν τις καθημερινές μας αποφάσεις και τη διάθεσή μας. Αυτό συμβαίνει διότι το χρώμα δημιουργεί πληθώρα αισθήσεων που διεγείρονται στον εγκέφαλο από μήκη κύματος του φωτός. Το χρώμα είναι αντιληπτικό ερέθισμα που υπάρχει παντού και συχνά εξετάζεται για τη την επιρροή που ασκεί στην ανθρώπινη ψυχολογία. Ένας από τους πρώτους που αναφέρθηκε στη δύναμη των χρωμάτων ήταν ο Carl Jung.

Αντιλαμβανόμαστε διαφορετικά κάθε χρώμα μέσω του αντίστοιχου μήκους κύματος. Από την επιλογή χρωμάτων μπορούμε να ξυπνήσουμε θετικά ή αρνητικά συναισθήματα, να νιώσουμε ηρεμία, άγχος, χαρά, ή ακόμα και πείνα!

Ναι και όμως! Το κίτρινο και το πορτοκαλί σε μία κουζίνα είναι χρώματα που έχουν συνδεθεί με την όρεξη. Σκεφτείτε λοιπόν πόση σημασία έχουν τα χρώματα στα ιατρεία για την καλή ψυχολογία του ασθενούς.

Ένας σημαντικός παράγοντας όμως αναφορικά με τη σημασία των χρωμάτων είναι οι πολιτισμικές επιρροές. Το άσπρο έχει τελείως διαφορετική σημασία στους λαούς της Ανατολής σε σχέση με τις δυτικές κουλτούρες. Γι’ αυτό συνίσταται, πριν χρησιμοποιηθεί ένα χρώμα για τη ρύθμιση της ψυχολογίας ή την ανάδυση συναισθημάτων, να γνωρίζουμε σε ποιους απευθυνόμαστε.

Επιπλέον σημασία παίζουν και οι προσωπικές προσλαμβάνουσες του κάθε ανθρώπου. Για παράδειγμα, το μωβ θεωρείται πένθιμο χρώμα αλλά ταυτόχρονα εκφράζει και τη φήμη, την αξιοπιστία, την αίγλη. Επίσης, εκτός από τα μεμονωμένα χρώματα, οι συνδυασμοί κρίνονται άκρως σημαντικοί. Σκεφτείτε για παράδειγμα ένα χώρο όπου συνδυάζονται αρμονικά το τιρκουάζ με το γκρί, ή το βαθύ μώβ με το μουσταρδί ή το λεμονί. Διαφορετικά ανταπόκριση θα έχει ο εγκέφαλός σας στο συνδυασμό των χρωμάτων από ό,τι στο κάθε χρώμα ξεχωριστά.

Κοινοποιείστε αυτό το άρθρο:

ss4S is a sales-led framework4S is a sales-led framework that empowers early stage B2B startups to turbo-boost revenue growth while finding product-market fit regardless of the stage or the complexity of their product. that empowers early stage B2B startups to turbo-boost revenue growth while finding product-market fit regardless of the stage or the complexity of their product.sss

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

ss4S is a sales-led framework4S is a sales-led framework that empowers early stage B2B startups to turbo-boost revenue growth while finding product-market fit regardless of the stage or the complexity of their product. that empowers early stage B2B startups to turbo-boost revenue growth while finding product-market fit regardless of the stage or the complexity of their product.sss

ss4S is a sales-led framework4S is a sales-led framework that empowers early stage B2B startups to turbo-boost revenue growth while finding product-market fit regardless of the stage or the complexity of their product. that empowers early stage B2B startups to turbo-boost revenue growth while finding product-market fit regardless of the stage or the complexity of their product.sss

© 2024 All rights reserved Qubic Creative Works

ss4S is a sales-led framework4S is a sales-led framework that empowers early stage B2B startups to turbo-boost revenue growth while finding product-market fit regardless of the stage or the complexity of their product. that empowers early stage B2B startups to turbo-boost revenue growth while finding product-market fit regardless of the stage or the complexity of their product.sss

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

© 2024 All rights reserved Qubic Creative Works